Ontwerp lokvoer verpakking

Best wel een beetje trots, dat ik (ook als hobby-visser) voor het bekende en gerenommeerde merk Lasebo de ‘XL5 Megamix’ verpakking heb mogen ontwerpen.

2-kleuren (zeef)druk is niet meer voldoende om op te vallen tussen de diverse soorten en merken in het schap. Een geheel nieuwe ontwerp met duidelijke productomschrijvingen van de gehele ‘lijn’ op de achterzijde. Twee belangrijke veranderingen welke zullen bijdragen aan meer (merk)beleving en herkenbaarheid (van deze tijd) en daardoor natuurlijk ook meer verkoop!

Een verpakking wordt beter begrepen wanneer er naast een fris nieuw ontwerp ook wordt nagedacht over de vormgeving van informatie. Het kan hier helpen de gehele lijn eens opnieuw onder de aandacht te brengen. Éénduidigheid in het presenteren van informatie (zoals samenstelling en gebruik) is hierin de sleutel tot succes. In veel gevallen ontbreekt het aan logica binnen een productgroep of ‘lijn’ en komt dit op de koper onduidelijk over. Hierdoor is deze geneigd af te haken en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een verpakking.

SigNijkerk besteed veel aandacht aan de vormgeving van informatie en tracht hiermee een positieve merkbeleving (brand experience) te creëren.

Heeft u ook een verpakkings-uitdaging voor ons? Dan kunt u ons bellen of mailen. Doe dit dan a.u.b. wel na 23 augustus 2020! Tot die tijd zit ik namelijk te vissen en denk ik terug aan alle mooie klussen die ik dit jaar al heb mogen doen! 😌

Fijne vakantie allemaal ☀️🎣

Gerelateerde blogs

Gesloten voor reacties.