Maak een feestje van take-away en thuisbezorging!

Begint het afhalen (take-away) en thuisbezorgen binnen uw restaurant goed te lopen? Mag de omzet hierin nog wel verder groeien? Dan wordt het tijd voor de volgende stap!

De meeste restaurants hebben inmiddels wel iets van ’take away’ en sommigen zelfs een bezorgservice. Nu duurt deze Covid-periode toch wel langer dan gehoopt en het einde is nog niet in zicht. Afhalen en thuisbezorgen zal daarom toch wat meer aandacht moeten krijgen.

In een restaurant wordt er aandacht geschonken aan; interieur, verlichting, servies, bestek, tafelaankleding en natuurlijk de menukaart.
Als het om bezorgen gaat, wordt alles vervolgens gewoon argeloos in saaie, smaakloze zakken en bakjes gestoken. Misschien nog een flyer erbij, maar dan heb je het meestal wel gehad.

Naast smaakvolle gerechten is de ‘beleving’ van een restaurant natuurlijk ook een deel van de totale ervaring van uw gasten. Nu is deze beleving met take-way en thuisbezorging eigenlijk helemaal verdwenen. Al uw mooie gerechten worden verpakt in saaie blanco verpakkingen zonder enige sfeer of uitstraling welke past bij uw restaurant.

Een gemiste kans! De sfeer van het restaurant wordt thuis niet ‘gevoeld’ en die witte tas met plastic bakken is nogal smakeloos. Bovendien delen mensen in veel gevallen uw lekkere gerechten op social media. Maar helaas, de tafel staat vol met blanco verpakkingen. Niemand ziet waar de gerechten vandaan komen.

Een lunch of diner welke is thuisbezorgd moet toch net zo’n feestje zijn als naar een restaurant gaan?

Geen nood, het kan gelukkig beter!

Begin met het toevoegen van een; (afhaal)menukaart, placemat en servetten. Wel natuurlijk in de eigen (huis)stijl, anders voegt net weinig tot niets toe. Vul dit eventueel aan met een bestekzakje (bestek gemaakt van afbreekbaar materiaal). Zorg er vervolgens voor dat de verpakkingen niet smaakloos zijn. In elk geval niet blanco! Voeg minimaal een label of etiket toe in de stijl (huisstijl) van uw restaurant. Natuurlijk kunnen wij dit volledig voor u verzorgen.
Voor een echt ‘feestje’ kan SigNijkerk ook zorgen voor verpakkingen op maat, welke volledig aansluiten en passen bij uw imago. Dit kunnen wij vanaf; wikkels, etiket-stickers, draagtassen en voedingswaren-doosjes tot complete dinerboxen of draagdozen en alles wat hier tussen zit.

Link naar project: https://www.behance.net/gallery/26865117/Printemps-Take-Away

Het is natuurlijk niet nodig om te stoppen bij de verpakkingen. Wat denkt u van een kaarsje in blik met het logo van uw restaurant. Of een bewaar-exemplaar van uw menu. Leuke kleurplaat, bordspel voor de kinderen of zelfs een kids-menu in een eigen box met een presentje erbij! Ook een kortingsbon voor een volgende bestelling wordt veel gewaardeerd.

Wordt het al een feestje?

Goed ontworpen verpakkingen zijn ontzettend effectief en door veel mensen onderschat. We hebben nu niet vaak de gelegenheid om direct met klanten te communiceren, een (voedsel)verpakking biedt hiertoe uitkomst. Met een pakkend ontwerp kunt u de juiste sfeer creëren en/of een bericht doorgeven met een leuke tekst op de verpakking..

Vergeet blanco verpakkingen en bedenk: Hoe krijg ik mijn restaurant meer bij de mensen thuis! SigNijkerk kan u daarbij helpen. Bel voor een afspraak met 033 – 246 34 46.